nedeľa 30. júna 2019

Two days In Wales, Aberystwyth

Ahojky
Prajem peknú nedeľu, ja momentálne sedím na letisku, popíjam iced matcha tea latte a čakam na let na milované Slovensko <3. Celý deň som precestovala a teda ešte stále cestujem dúfam že let bude v pohode.
Dnes by som Vám dačo chcela napísať o výlete do Walesu. S priateľom sme sa rozhodli že za úspešne ukončený druhý ročník a úsilie si zaslúžme nejaké znovu dobrodružstvo. Týždeň po výlete do Francúzska teda sme si vybrali dve veľmi pekné miesta v UK. Aberystwyth a Bath. Dnes Vám dačo málo napíšem o dobrodružstve vo Walese.
Našli sme ta veľmi pekné ubytko, AirBnb za skvelú cenu 15 libier na noc pre osobu a tiež doprava (vlak-ak ako študent v UK máš railcard, lístky sú za veľmi výhodné ceny) bola za fajn cenu.
Hurá na cesty!

EN
I wish you a nice Sunday, at the moment I am at the airport, sipping iced matcha tea latte and I am waiting for flight to my homeland <3. I was travelling whole day, still travelling and I hope the flight will be all right.
Today I would like to write you something about trip to Wales. With my boyfriend we decided that after successful second academic year and whole year endeavour we deserve some adventure. Week after trip to France we decided for two pretty places in UK. Aberystwyth and Bath. Today I will write you something little about my Wales experience.
We found very nice place to stay, AirBnb for great price 15 pounds for night per person and also transport (train-if as a student in UK you have got railcard, tickets are for very convenient prices) was for cool price.
Horrrrray on adventure !

Cestovali sme približne 4 hodiny, počas sme sa kochali krásnym prostredím navôkol. Veľa zelene, lesov a kopcov čo mi pripomenulo domov.
A zopár veľa Welšských oviec :D

EN
We were travelling approximately 4 hours,  while on the train we were admiring the views. A lot of green, forest, hills which reminded me sweet home.
And a bit more Welsh sheeps :D

Prišli sme niečo po 9tej, a zo stanice sme prešli cez hlavnú ulicu a už sme videli priamo na more :)

EN
We arrived something after 9am, from the train station, we walked through main street and we saw the ocean beauty :)

Prešli sme sa popri pláži a dostali sa k prístavu odkaiľ priamo cesta viedla na kopec, tak sme zvolili ľahký ranný hike

EN
We walked by the beach and made it to the port, from there was leading en route to hill, so we decided for light morning hike

Tie výhľady tam boli ako z dobrodružnej knižky :3

Views as from adventure book :3

Z lesa sme sa dostali do centra, a tak sme sa prechádzali uličkami, obdivovali miestnu architektúru a počuvali waleštinu :D

***
From forest we made it to city centre, there we strolled through the streets, wondered local architecture and listened to welsh language :D

Poobede sme navštívili Amgueddfa Ceredigion múzeum, ktoré je bývalé divaldo; nachádzajú sa tu predmety týkajuce sa starého divadla, miesta drogéria, dačo aj s módou, hračky, jemná história Walesu a farmárstva

EN
In the afternoon we visited Amgueddfa Ceredigion museum, which is old theatre; you can find there objects related to theatre, local drugstore, some fashion as well, toys, light history of Wales and farm life

Po múzeu sme sa vybrali na druhý hike, a z tohoto kopca sa nám naskytol krásny výhľad :3

EN
After museum we went for second hike, and from this hill we had a lovely view :3

Nekôr sa počasie začalo kaziť bolo veľmi veterno a blííížil sa dážď tak sme si prešli ešte zrúcaninu starej pevnosti

EN
Later on, weather started to be bit sad, windy and rainy so we walked a bit through the ruins of fort

Arkáda! Take ako z filmov :)

***
Arcade! As one from movies :)

Klasická pub-ová večera

Classic pub dinner

University

Večerná pohľady :)

Evening views :)

Na druhý deň nás už len čakala Welšská knižnica

EN
Second day our plan was only to visit Library of Wales

Strávili sme tu pekné skoro dva dni, za ktoré sa dá v tomto mestečku všetko hlavné postíhať + si spraviť aj nejakú malú, pohodovú  túru :).

EN
We had lovely almost two days, which are enough to see main places in the town + have a small, chill hike :).

piatok 28. júna 2019

Charming Brittany: Dinard & Saint Malo /Day 3 and Day 4/

Ahoj ahoj, :)

Toto Anglické počasie...to je teda ňeco. Slnko poriadne nevyliezlo už skoro týždeň stále prší a keď náhodu neprší je stále tma. No už sa to ale posledné dni vylepšuje. A keď si tak klilkám doma je 30 stupňov!!! Čo teda je riadna pecka a to veru ja neobľubujem no ale ajtak radšej by som bola doma, čo teda čoskoro budem keďže všetky povinnosti už tu mám splnené a 30 júna teda už túto nedeľu letím domov jupííí :3.
Dnes by som sa Vami chcela preniesť do znovu očarujúceho Bretónska.
Tretí deň, sme si naplánovali ako namakanú esej no viacmenej to dopadlo ako príbeh Alice z krajiny zázrakov, teda z eseje vzniklo objavovanie neočakávaneho! Čo je vo veľa prípadoch super, niekedy vybočiť z plánu sa opatí. Kto je občasným čitateľom tohoto blogového príbehu vie že ja  spontánne rozhodnutia celkom korelujeme :D.
Dnes zavítame do:
Dinard, Saint Malo
Tak teda, dali sme si znovu prechádzku po promenáde do centra mesta a šli sme do prístavu kde sme si kúpili lístok na loď za 7,90 eur tam a späť do mesta Dinard. Loďky premávajú približne každú polhoďku, takže sa nestane často že je preplnená (teda júl august sa môže stať). Cesta trvala približne 10 minút, počas bolo možné obdivovať modrú nádheru naôkol, výhľad na mesto Saint Malo a napoblíž ostorvčeky :).

EN
This english weather...that is something. Sun did not came out for over a week and is still raining and when not raining, is quite dark. Luckily last days it is getting better. When I check weather forecast at home, 30 degrees!!! That is quite a lot, me not fun at all, but anyway I would prefer to be at home and I soon will, since I am done here with all responsibilities I am flying home 30th of June, therefore this Sunday juhuuu :3:
Today I would like to take you back to charming Brittany.
Third day we made perfect plan as for great assignment, however it came out such as story of Alice in Wonderland, therefore from set assignment became exploring of unexpected! What in many cases is amazing, to just yaw by the path. Who sometimes read this blog story, knows that me and spontaneous decisions we correlate :D.
Today we will see:
Dinard, Saint Malo
We again made walk by the promenade to city centre and then to port where we bought tickets for boat for 7, 90 euros there and return to town Dinard. Boats are sailing approximately every half hour, so you won't have a problem the boat is crowded (maybe during summer season). The journey took only 10 minutes, we were able to observe the beautiful environment, ocean and view of Saint Malo and small islands nearby :).

Vystúpili sme v mini prístave odkial viedla pobrežná cesta k pláži a parku, kde boli jazierka, kachny a veľmi mysteriózny dom postavený jednou dámou v predminulom storočí no momentálne je sám osamotený no uričte sa opatí videť aspoň zvonka. Ďalej za parkom sa nachádzala malá zoo ( zadarmo) kde sme mali možnosť vidieť lamu, slepičky, veľmi zválšnte ochlpené kone, kozy, svinku a teda pre mňa niečo veľmi wow kengura :3

EN
We dropped off in tiny port and from there we followed seaside path by the beach and we made it to the park where were small lakes, ducks and very mysterious house build by one lady in  pre last century, at the moment the house is lonely but worth to see from outside. Moreover, behind the park is small zoo (for free) you may see there lama, chicks, very interestingly haired horses, goats, pig and what was very wow for me, kangaroo :3

Po jemnej  prechádzke nám vyhladlo tak sme skočili do pekárne a ja som si pochutila na quiche a palacinke

EN
After light walk we got hungry so we went to the bakery, I enjoyed quiche and crepe

Meooow

Prechádzali sme sa pomedzi veľmi pekné, malé, uličky s milými obchodíkmi a obdivovali sme miestnu architektúru ktorá od Saint Mala (starej časti) je celkom rozdielna, jemné Art Deco a taký celkovo oldfashioned, elegantný nádych :)

EN
We were walking through very lovely small streets with nice shops and were admiring local architecture which is quite different than Saint Malo (old town) light Art Deco and overall old fashioned, elegant breath :)

Boli sme riadne vyčerpané po tých pár hodnách chodenia no netreba sa čudovať slnko riadne svietilo a deň predtým sme nachodili kopec km :D. Tak sme si posedeli pod skalou dobrú hodinu a vydychovali. Potom sme sa prešli po útese a zbytok času strávili na pláži zbieraním mušlí a máčaním sa. To sme si teda lahodne užili :)

EN
We were quite tired after couple hours of walking but no wonder sun was shining strong and day before we walked a lot of km :D. So we took seat by the rock for a good hour and we were resting. After we walked by the cliff and rest of the time we spent on the beach by collecting shells and splashing. This was great enjoyment :)

Edward bývaš tu ?

EN

Edward do you live here?

Okolo 4 sme vzali loď naspäť a šli do prvej časti Saint Mala ktorú sme zatiaľ ešte nepreskúmali.
Tu sa nachádzala ochranná veža Solidor v ktorej bolo námornícke múzeum. Bolo zaujímavé, dobre sme sa schladili vo vnútri a bol odtiaľ nádherný výhľad

EN
Around 4pm we took boat back and went to first part of Saint Malo, the one we did not explored yet.
Here is defence tower Solidor in which is navy museum. Is was quite interesting, we cooled down there and from the top was beautiful view

Neskôr sme ako už polo zombie šli autobusom domov dali sme si večeru a šli sme na romantické posedenie pri mori a obdivovali sme západ slnka. Tento moment bolo ako medové pohľadnie na duši :3

EN
Later on we were as half zombies, we took bus home we had dinner and in the evening we went for a romantic little gathering by the sea and we were admiring the sunset. This moment was as a honey touch on the soul :3

Štvrtý, posledný deň sme začali v múzeu Saint Malo, kde sme sa čoto viacej dozvedeli o histórii mesta

EN
Fourth, last day we started off in Museum of Saint Malo, where we get to know more of history of the city

Po múzeu sme mali ešte chvíľku času tak sme si užívali ešte mesta, prechádzanie a labuženie

EN
After museum we had bit of time, so we walked around the city and had some epicure moments

Krtáke zhrnutie:
-veľmi pokojné miesto na krátky výlet
- cenovo vpohode
- ustretoví, milí ľudia
- treba si dávať pozor na platenie, stane sa že chcú turistov jemne okabátiť
- romantické pohľady
- FANTÁZIA :)

Short summary:
- very calm place for short holidays
- affordable place
- friendly people
- important is to be vigilant when paying, might happen they want to charge tourist more